Im Rahmen kleinerer Forschungsprojekte bzw. als Teilaspekte der umfassenden Forschungsthemen untersuchen wir an der Professur auch einzelne digitale Tools, aktuell insbesondere die Lesesoftware Antolin sowie die Schulplattform itslearning.
Hartong, Sigrid; Förschler, Annina & Dabisch, Vito (2020) Data infrastructures and the (ambivalent) effects of rising data interoperability: insights from Germany. In: Wyatt-Smith, Caire; Lingard, Bob & Heck, Elizabeth (Hrsg.) Digital Disruption in Teaching and Testing: Assessments, Big Data, and the Transformation of Schooling, Routledge. (im Erscheinen)
Hartong, Sigrid; Dabisch, Vito & Förschler, Annina (2020) Learning platform on the rise – itslearning’s corporate expansion strategy and its ambivalent effects on schooling in Germany. Vortrag im Rahmen des Symposiums „Seeing through Data: The normalizing Politics of Datafication and its Impact on Teacher and Student Subjectivities“, European Educational Research Association (EERA), Annual Conference 2020, Glasgow, 24.-28.08.2020. (Konferenz abgesagt)
Hartong, Sigrid & Förschler, Annina (2020) Digitalization and Predictive Governance in Education. Vortrag im Rahmen des Workshops „PREGOV (PREdictive GOVernance) – Towards Transdisciplinary Perspectives“, HSU Hamburg, 07.02.2020.
Letzte Änderung: 29. November 2020