Publikationen

2000 – heute

Fortmüller, Th.; Tomaske, W.; Breidenbach, C.:
Ascientific and physiological research study with truck driving simulators in the army,
ITEC-Conference, Lille, Frankreich, Tagungsband, CD-ROM, 24.-26. April 2001

Meywerk, M.; Pickett, T.:
Optimization of fuel tanks by coupling of blow-molding- and crash-simulation,
in Proceedingsband der PAM-User-Konferenz in Heidelberg, 18.-19. Oktober 2001

Faßbender, F.R.:
Simulation der Vertikaldynamik von Fahrzeugen auf Geländeböden mit STINA – einem Zusatzmodul für das Mehrkörperprogramm ADAMS,
Dissertation, Universität der Bundeswehr Hamburg, Oktober 2001

Meywerk, M., Kersten, R.:
Applications of nonlinear optimization at Volkswagen,
in Proceedingsband der Conference for Physical and Virtual Prototyping, Paris,
13.-14. November 2001

Harnisch, C:
Dynamische Echtzeitsimulation der Geländefahrt mehrachsiger Radfahrzeuge,
Dissertation, Universität der Bundeswehr Hamburg, Oktober 2001, erschienen VDI -Verlag GmbH GmbH, Düsseldorf 2002, Fortschritt-Berichte VDI, Reihe 12, Nummer 488, ISBN: 3-18-348812-4, ISSN: 0178-9449

Schmid, I.; u. a.:
Forschungssimulator MARS am Institut für Kraftfahrwesen und Kolbenmaschinen,
UNIFORSCHUNG, Forschungsmagazin der Universität der Bundeswehr Hamburg,
11. Jahrgang, ISSN 0940-8061, Seite 28-37, Ausgabe 2001

Fortmüller, Th.:
Der Einfluss von Wahrnehmungsschwellwerten auf die Auslegung von Bewegungssystemen in der Fahrsimulation,
43. Fachausschusssitzung Anthropotechnik, Hamburg, 2001, Tagungsband (DGLR-Bericht 2001-06), Anhang 1, Seite 1-22, Hrsg. M. Grandt

Breidenbach. C.:
Driving simulators for wheeled vehicles under off-road driving conditions,
System Concepts and Integration (SCI ) Panel NATO, Berlin 13.-15. Mai 2002, CD-ROM geplant, RTO-Research and Technology Organisation, NATO

Harnisch, C.; Lach, B.:
Off road drive of wheeled vehicles in dynamik realtime simulations
System Concepts and Integration (SCI ) Panel NATO, Berlin 13.-15. Mai 2002, CD-ROM geplant, RTO-Research and Technology Organisation, NATO

Fortmüller, Th.:
Special Demands for a Moving-Base System for an off road Driving Simulator,
14th International ISTVS-Conference, Vicksburg/USA, 20.-24. Oktober 2002, Tagungsband, CD-ROM

Harnisch, C.; Lach, B.:
Off road vehicles in a dynamik three-dimensional realtime simulation,
14th International ISTVS-Conference, Vicksburg/USA, 20.-24. Oktober 2002, Tagungsband, CD-ROM, ISTVS

Meywerk, M.:
Optimierung in der Fahrzeugindustrie,
VDI-Berichte 1701, Seite 839-852, 2002

Harnisch, C.; Breidenbach, C.:
Geländefahrt von Radfahrzeugen im Fahrsimulator,
VDI-Berichte Nummer 1745, ISBN 3-18-091745-8, Seite 69-82, 2003

Fortmüller, Th.:
Der Einfluss visueller und vestibularer Informationen auf die Qualität des Fahreindrucks in der Fahrsimulation
VDI-Bericht Nummer 1768, ISBN 3-18-091768-7, Seite 313-329, Juni 2003

Harnisch, C.; Breidenbach, C.:
Geländefahrt von Radfahrzeugen im Fahrsimulator
VDI-Bericht Nummer 1745, ISBN 3-18-091745-8, Seite 69-82, 2003

Harnisch, C.; Lach, B.; Jakobs, R.:
ORSIS – News and Further Developments,
Proceedings of the 9th European Conference ofthe ISTVS, Harper Adams, UK, 2003

Meywerk, M.; Decker, F.; Cordes, J.:
Fluid-Structure-Interaction in Crash Simulation
Proceedings of the Seventh International Conference on Computational Plasticity Barcelona/Spain 07.-10. April 2003, Tagungsband, Seite 245

Breidenbach, C. und Tomaske, W.:
„The Use of Driving Simulators in Simulating the Off-Road Drive of Wheeled Vehicles“,Driving Simulation Conference, Paris, 8.-10. September 2004, (DSC 2004 Europe ISBN 2-85782-605-2)

Breidenbach, C. und Fortmüller, Th.:
„Möglichkeiten zur Untersuchung der Mensch-Maschine Interaktion am Beispiel der Neigungsdarstellung und der Vertikalbeschleunigungen am Fahrsimulator MARS“,
46. DGLR-Fachausschusssitzung Anthropotechnik „Verlässlichkeit der Mensch-Maschine-Interaktion“, Warnemünde, 12./13. Oktober 2004, Tagungsband (DGLR-Bericht 2004-03, ISBN 3-932182-36-7) M. Grandt (Hrsg.), Bonn: Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt, 2004

Harnisch, C.; Lach, B.; Jakobs, R.; Troulis, M. und Nehls, O.:
„A New Tire Soil Interaction Model for Vehicle Simulation on Deformable Ground“,
3rd International Colloquium on Tyre Models for Vehicle Dynamic Analysis, 29.-31.08.2004, Wien Österreich, Vehicle System Dynamics, Volume 43, Supplement / 2005, S. 384 – 394, London, England.

Stojic, B. und Pracny, V.:
Shock absorber dynamic behaviour modelling taktikg into account a „Memory-Effect“ in ADAMS-Software, Beograd 2005 EAEC European Automotive Congress, 30th May – 1st June 2005.

Tomaske, W., B. Lach, T. Fortmüller und M. Meywerk:
Ein neuartiges Bewegungssystem für „on“ und „off road“ Fahrsimulation, in Tagungsband der 1st Motion Simulator Conferende 21.-22. September 2005, GZVB, Braunschweig, 2005.

Fortmüller, T., Tomaske, W.  und M. Meywerk:
The influence of yaw movements on the rating of the subjective impression of driving, erscheint in: Proceedings der DSC 2005, Orlando, November 2005

Tomaske, W., T. Fortmüller und M. Meywerk: Anforderungen an Fahrsimulatoren für die Fahrschulausbilung, erschienen  in TTD-Conference 17.-18. November 2005, Dresden.

Tomaske, W. und M. Meywerk:
Möglichkeiten zur Vermittlung von subjektiven Fahreindrücken mit Fahrsimulatoren,
erschienen in: K. Becker (Hrsg.) „Subjektive Fahreindrücke sichtbar machen“,
Tagungsband 8.-9. Dezember 2005, Essen.

Fortmüller, T. und Harnisch, C.: Entwicklung innovativer Bedienkonzepte unter Nutzung eines Simulators, 6. Hamburger Staplertagung, 20. Juni 2006, Helmut-Schmidt-Universität Hamburg.

Lach, B.: Automatische Reifendruckregelung in der Gesamtsimulation Fahrzeug-Gelände, Dissertation Helmut-Schmidt-Universität, 2006.

Stammen, K.; Meywerk, M.: Anwendbarkeit künstlicher neuronaler Netze auf die Bewertung des Schwingungskomforts im Kraftfahrzeug – Eine Untersuchung im Rahmen der virtuellen Fahrzeugentwicklung. VDI-Berichte Nr. 2002, S. 197 – 214, Düsseldorf: VDI-Verlag 2007

Stammen, K.; Meywerk, M.: Künstliche neuronale Netze als Hilfsmittel zur Abschätzung des Komfortempfindens. VDI-Berichte Nr. 2014, S. 323 – 339, Düsseldorf: VDI-Verlag 2007

Pracny, V., M. Meywerk und A. Lion: Hybrid neural network model for history-dependent automotive shock absorber, Vehicle System Dynamics, Vol. 45, January 2007, pp, 1 -14.

Harnisch, C. B. Lach und R. Jakobs: ORSIS – News and further developments, 9th European Conference of the International Society ofTerrain-Vehicle Systems (ISTVS), Journal ofTerrachmechanics, Volume 44, issue 1, page, 35 – 42, January 2007, ISSN 0022-4898.

M. Meywerk: CAE-Methoden in der Fahrzeugtechnik, Springer-Verlag Berlin Heidelberg New York, 2007.

Fortmüller, T.: The development of driving simulation at IFAS, 2nd Human Centered Motion Cueing Workshop, 30. März 2007, Soesterberg, Niederlande.

Pracny, V., Meywerk, M.: Auf neuronalen Netzen basiertes thermo-mechanisches Schwingungsdämpfermodell, VDI-Berichte 2003, Tagung Schwingungsdämpfung, Wiesloch , 16.- 17. Oktober 2007, S. 355 – 369

M. Meywerk: What Should CAE Engineers Know and What They Do not Need to Know? 5. Autosim Technology Workshops & CSC, 15.11. – 16.11.07, Bilbao, Spanien. Erschienen in: Proceedings des 5. AUTOSim-Workshop.

M. Meywerk: Aspects of Modelling: Examples from Consideration of Unusual Movements in Crahs Simulation, 5. Autosim Technology Workshops & CSC, 15.11. – 16.11.07, Bilbao, Spanien. Erschienen in: Proceedings des 5. AUTOSim-Workshop.

Fortmüller, Th., Tomaske, W., Meywerk, M.: The Influence of Sway Accelerations on the Perception of Yaw Movements, Driving Simulation Conference 2008 Europe, 31.01.-01.02.2008, Monaco.

Pracny, V., Meywerk, M., Lion, A.: Full vehicle simulation using thermomechanically coupled hybrid network shock absorber model, Vehicle System Dynamics, Volume 46, pp. 229-238, March 2008.

Tomaske, W., Aykent, B., Fortmüller, Th., Meywerk, M.: Objektive und subjective Bewertung von Bewegungseindrücken bei Fahrsimulatoren, 4. TecDay, 16.04.2008, Aschaffenburg.

Engel,D.; Tomaske, W.; Meywerk, M.:
Untersuchung selbsterregter Antriebsstrangschwingungen in der dynamischen Bauraumuntersuchung, UNIFORSCHUNG, Helmut-Schmidt-Universität, S. 55–59; Hamburg 2008.

Meywerk, M., Tomaske, W.: Crash ohne Krach. VDI Mensch & Technik, 11(2008), S.16-17.

Samadi, N.: „Shape optimization of a suspension element with the target to increase the fatigue life time“, LMS Engineering Simulation Conference, Paris, France – October 8th & 9th, 2008Engel, D.; Meywerk, M.:
„Selbsterregte Antriebsstrangschwingungen in der dynamischen Bauraumuntersuchung“,
14.Internationaler Kongresss und Fachausstellung, Berechnung und Simulation im Fahrzeugbau, 26. & 27. November 2008, Baden-Baden, Erschienen in: VDI-Bericht 2031, S. 465-484

Tousen, S.; Neubohn, A.; Meywerk, M.:
„Berücksichtigung von Insassenbelastungen in Auslösealgorithmen“,
14.Internationaler Kongresss und Fachausstellung, Berechnung und Simulation im Fahrzeugbau, 26. & 27. November 2008, Baden-Baden, Erschienen in: VDI-Bericht 2031, S. 651-663Fuhr, B.; Meywerk, M.; Fortmüller, Th.; Baß, S.: Real-Time and MBS/FEM Model for Simulating a Tracked Vehicle on Deformable Soils, in: Multi-Disciplinary Simulations – The Future of Virtual Product Development, Wiesbaden, 2009.

Samadi, N.; Meywerk, M.:
„Anforderungen und Herausforderungen bei der Gesamtfahrzeugprüfung von Flurförderzeugen auf servohydraulischen Prüfständen“, MP Materialprüfung, 03/2009, Volume 51, S. 147–155

Engel, D.; Meywerk, M.; Wojke, B.:
Selbsterregte Gesamtfahrzeugschwingungen in der dynamischen Bauraumuntersuchung, Automobiltechnische Zeitschrift, 05/2009, S. 388–394

Samadi N.: Derivation of a customer oriented full vehicle durability test for a new industrial truck with lateral battery intake. Second International Conference on Material and Component Performance under Variable Amplitude Loading, Darmstadt 2009

Nguyen, H. Q.; Meywerk, M.; Fuhr, B.; Tomaske, W.: Estimation of Ground Parameters for Online Optimization of Torque Vectoring, in: 11th European Regional Conference of the International Society for Terrain-Vehicle Systems (ISTVS),Bremen, Bremen, October 5-8, 2009

Meywerk, M.; Fortmüller, Th.; Fuhr, B.; Baß, St.: Real Time Model for Simulating a Tracked Vehicle on Deformable Soils, in: 11th European Regional Conference of the International Society for Terrain-Vehicle Systems (ISTVS), Bremen, October 5-8, 2009

Nguyen, Q.; Meywerk, M.; Tomaske, W.; Fuhr, B.:
Real Time Classification of Soil Parameters Using Neural Networks, 15th Asia Pacific Automotive Engineering Conference, October 26-28, Hanoi, Vietnam, 2009

Fuhr, B.; Meywerk, M.; Fortmüller, T.; Baß, S.: Simulating the Wiesel – Real-Time and MBS/FEM Model for Simulating a Tracked Vehicle on Deformable Soils, in: benchmark – the international magazine for engineering designers & analysts, S. 28 – 33, April 2010

Fischer, N..; Meywerk, M. (HSUHH); Karrer, H. (Audi AG); Reinalter, W. (Magna Steyr AG & Co KG); P. Wimmer (Kompetenzzentrum – Das Virtuelle Fahrzeug Forschungsgesellschaft mbH (ViF) .:
„Komfortbeurteilung von Pkw bei Einzelhindernisüberfahrten durch Wavelet-Transformierte „,
4. Tagung Humanschwingungen, 03. & 04. Mai 2010, Würzburg, Erschienen in: VDI-Bericht 2097, S. 261-272

Eickhoff, B.;, Zellmer, H.; Meywerk, M.:
„The Influence of the Safety Belt on the Decisive Injury Assessment Values in the New US NCAP „,
Proceedings of the 2010 IRCOBI Conference, Hannover, September 2010

Fuhr, B..; Meywerk, M.; Rühmer,S.:
„Vorhersage von Aufprallgeschwindigkeit und Hindernisposition beim Fahrzeugcrash mit Hilfe von Wavelettransformierten und künstlichen neuronalen Netzen „,
15. Kongress Berechnung und Simulation im Fahrzeugbau 2010, 16. & 17. November 2010, Baden-Baden, Erschienen in: VDI-Bericht 2107, S. 133-146

Meywerk, M., Fischer, N., (HSUHH); Karrer, H. (Audi AG); Reinalter, W. (Magna Steyr AG & Co KG); P. Wimmer (Kompetenzzentrum – Das Virtuelle Fahrzeug Forschungsgesellschaft mbH (ViF) .:
„Vorhersage von Komfortnoten für Pkw bei Einzelhindernisüberfahrten durch Wavelet-Transformierte und neuronale Netze „,
15. Kongress Berechnung und Simulation im Fahrzeugbau 2010, 16. & 17. November 2010, Baden-Baden, Erschienen in: VDI-Bericht 2107, S. 653-664

Fuhr, B.; Meywerk, M.; Rühmer, S.: Klassifizierung von Unfallszenarien mittels Wavelettransformierten und künstlichen neuronalen Netzen, in: Innovative Automobiltechnik II, S. 50 – 69, Helmut Tschöke; Jürgen Krahl; Axel Munack, Hrsg. Renningen: expert verlag, 2011

Fuhr, B.; Meywerk, M.; Rühmer, S.: Categorisation of Accident Scenarios by Using Wavelet Transformed Signals of FE-Crash Simulations and Artificial Neural Networks in NAFEMS World Congress 2011 „A World of Engineering Simulation, Proceedings“ (2011), ISBN: 978 1 874376 53 8

Eickhoff, B.; Schrenk, W.; Zellmer, H.; Meywerk, M.: „Optimization of Seat Belt Buckle Motion for Reducing Chest Deflection, Using Rib Eye Sensors“; The 22nd International Technical Conference on the Enhanced Safety of Vehicles (ESV) Washington, D.C., June 13-16, 2011

Nguyen, Q.H.: Abschätzung von Bodenparametern in Fahrzeugen bei der Fahrt auf nachgiebigen Böden; Dissertation, Helmut Schmidt Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, 2011

Fuhr, B.: Methode zur Klassifizierung von Unfallszenarien mithilfe von FE-Gesamtfahrzeugsimulationen, Wavelettransformierten und künstlichen neuronalen Netzen; Dissertation, Helmut Schmidt Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, 2012

Eichmüller, G.; Meywerk, M.: „Stochastische Simulation – Ein Abgleich mit Versuchsergebnissen am Beispiel der Deformation eines Vierkantrohrs“, NAFEMS Deutschsprachige Konferenz 2012, Bamberg, 8.5.-9.5.2012

Sonnenberg, A.; Meywerk, M.; Pinkawa,K.: Einsatz von NI CompactRIO für die Regelung einer Wirbelstrombremse zur Reproduzierbarkeit von Aufrallversuchen; 17. VIP Kongress, Fürstenfeldbruck, 24.10.-25.10.2012

Engelmann, S.; Neubohn, A.; Meywerk, M.: Simulation von fahrwerkdominierten Misuse-Lastfällen zur Unterstützung der virtuellen Crashsensorik, 16.Internationaler Kongresss und Fachausstellung, Berechnung und Simulation im Fahrzeugbau, 20. & 21. November 2012, Baden-Baden, Erschienen in: VDI-Bericht 2169, S. 853-864

Eichmüller, G.; Meywerk, M.: „Modellabgleich, Validierung und Parameterungewissheit im Crash – Eine Prinzipuntersuchung am Boxbeam mit VPS“, ESI DACH Anwenderforum 2012, Fulda, 10.12.-11.12.2012

Fischer-von Rönn, N.; Meywerk, M.: Predicting the ride comfort of passenger cars for single-obstacle crossings through an innovative feature extraction method consisting of non-linear geometric approximations of wavelet-transformed acceleration data and airborne sound, Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part D: Journal of Automobile Engineering, published online 11 November 2013, print: Vol. 228, Iss.4, 2014-3, S. 357-369.

Pawlowski, M.; Meywerk, M.: Simulation and Measurement of High Frequency Vibration Excitation during Vehicle Crash, in: Tagungsband der AIA-DAGA 2013 Internatuinal Conference on Acoustic, Merano, 18-21 März 2013.

Pawlowski, M.; Yigit, E.; Meywerk, M.: Finite element simulation of high frequency crash signals for robust crash discrimination, Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part D: Journal of Automobile Engineering, published online Feb. 11th 2015, print: Vol. 229, Iss. 13, 2014-3, S. 1762-1773.

Meywerk, M.: Vehicle Dynamics,  John Wiley & Sons, 2015, Hardcover, ISBN 978-1-118-97135-2.

Meywerk, M.: Vehicle Dynamics, John Wiley & Sons, 2015, Ebook, ISBN 9781118971376.

Kaatz, M., Meywerk, M.: Ein Konzept zur Untersuchung des selbsttätigen Lösens von sicherheitsrelevanten Fahrwerksverschraubungen auf einem dynamischen Halbachsprüfstand, 42. Tagung Arbeitskreis Betriebsfestigkeit Betriebsfestigkeit – Bauteile und Systeme unter komplexer Belastung, 07.10.-08.10.2015 Dresden, erschienen in: Tagungsband 42. Tagung des DVM-Arbeitskreises Betriebsfestigkeit, S. 201-212

Zieher, O.; Meywerk, M.; Neubohn, A.: Validierung eines Diskrete-Elemente-Modells für Sand, NAFEMS Konferenz Berechnung und Simulation, Bamberg, Mai 2014, S. 280-283

Zieher, O.; Meywerk, M.: Investigations of Tire-Soil-Interactions using the Discrete-Element-Method, IV International Conference on Particle-based Methods – Fundamentals and Applications, September 2015, Barcelona

Hellberg, T.; Meywerk, M.: Method for the Design of an Optimal Powertrain on predefined Load Spectra (by the example of NEDC and WLTC), in: 25th JUMV International Automotive Conference Science and Motor Vehicles. Belgrad, Serbien, 2015

Zieher, O. und M. Meywerk: Parameters Identification Approach for a Discrete Element Model Which Is Used to Simulate Tire-Soil-Interactions, Mach. Dyn. Research, Vol. 39, No 4, 55-64, 2015.

Kaatz, M., Meywerk, M., Spittler, S.: Synthetic method to investigate self-loosening of suspension fasteners considering nonlinear tire characteristics at the adhesion limit, Materials Testing 58(11-12):927-931, 2016

Hellberg, T.; Meywerk, M.: Usage Based Optimisation of Characteristic Maps for Conceptual Powertrain Design, Automot. Engine Technol. (2017) 2:49–61

Meywerk, M.; Fortmüller, Th.; Fuhr, B.; Baß, St.: Real Time Model for Simulating a Tracked Vehicle on Deformable Soils, Advances in Mechanical Engineering May 2016 Vol. 8 No. 5, S. 1 – 14,  doi: 10.1177/1687814016647889

Meywerk, M., Hellberg, T.: Greenhouse Gas Life Cycle Comparison of Internal Combustion and Battery Electric Vehicles,  
MTZ worldwide 79(1):58-63, 2018 (englische Fassung, deutsch s.o.)

Fortmüller, Th., Tomaske, W., Meywerk, M.: The Application of Moving Base Systems in Driving Simulators with Special Regard to the Sensation of Yaw Movements, Journal of Mechanics Engineering and Automation, 7 (2017) 186-202.

Meywerk, M., Hellberg, T.: Treibhausgas-Lebenszyklus-Vergleich verbrennungsmotorisch und elektrisch angetriebener Fahrzeuge, MTZ Motortechnische Zeitschrift 79(1):62-67, 2018 (deutsche Fassung, englisch s. o.)

Jahn, M., M. Meywerk: On the transformation laws for the macro to micro transformation, November 2019 PAMM 19 (1), https://doi.org/10.1002/pamm.201900354

Jahn, M., Meywerk, M.: A Methodology of Sensitivity Analysis in DEM Experiments, VI International Conference on Particle-based Methods – Fundamentals and Applications PARTICLES 2019, E. Onate, M. Bischoff, D.R.J. Owen, P. Wriggers & T. Zohdi (Eds)

Engel, D., Meywerk, M., Hellberg, T.: Längsdynamikprüfstand zur Untersuchung des Zusammenspiels von Fahrbahn-Reifen-Fahrwerk-Antriebsstrang, 17. VDI-Fachtagung Reifen-Fahrwerk-Fahrbahn im Spannungsfeld von Sicherheit und Umwelt, Hannover, 16. & 17.10.2019

Wellkamp, P., Meywerk, M.: Reduction of epistemic uncertainty of a crash box model – Experimental and numerical investigations, Latin American Journal of Solids and Structures 16(3), 2019

Eichmüller, G., Meywerk, M.: On computer simulation of components for automotive crashworthiness: validation and uncertainty quantification for simple load cases, International Journal of Crashworthiness 25(3):263-275, 2020

Engel, D., Hellberg, T., Meywerk, M.: Power-hop phenomena, in: „Tire Technology International Annual Review 2020“ (p. 68 -72)

Reichel K, Meywerk M. Acceleration signal simulation induced by single obstacle crossings by means of nonlinear, block-oriented models for an automotive comfort simulator. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part D: Journal of Automobile Engineering. 2022;0(0). (OnlineFirst 14 S.) doi:10.1177/09544070221124716

Fonseca Alexandre de Oliveira, L. & Meywerk, M. & Schories, L. & Meier, M. & Nanjundaiah, R. & Victor, P. & Foglino, F. & Carroll, M. & Muralidharan, A., (2022) “Influence of different pedestrian behavior models on the performance assessment of autonomous emergency braking (AEB) systems via virtual simulation”, Proceedings of the 7th International Digital Human Modeling Symposium 7(1): 7, 10 pages. doi: https://doi.org/10.17077/dhm.31753

K. Reichel and M. Meywerk, “A MIMO system for the replication of accelerations excited in a vehicle by single obstacle crossings at comfort-relevant excitation points in a comfort simulator,” Journal of Vibroengineering, Vol. 25, No. 3, pp. 548–566, Feb. 2023, https://doi.org/10.21595/jve.2022.22930

Laqua, A.; Schnee, J.; Pletinckx, J.; Meywerk, M. Identification of factors influencing the riding experience on e-mountain bikes: An
analysis of the rider-bicycle interaction
. Transp. Res. Part Traffic Psychol. Behav. 2023, 98, 61–72.

Laqua, A.; Schnee, J.; Pletinckx, J.; Meywerk, M. Exploring User Experience in Sustainable Transport with Explainable AI Methods Applied to E-Bikes. Appl. Sci. 2023, 13, 11277. (Open Access 19 S.) https://doi.org/10.3390/app132011277

Rehm, D., Krost, J., Meywerk, M., Czarnetzki, W.: Predictive Thermal Management Strategies for Battery Electric Vehicles in the CEP Industry. In: Kulzer, A.C., Reuss, HC., Wagner, A. (eds) 23. Internationales Stuttgarter Symposium. ISSYM 2023. Proceedings. Springer Vieweg, Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-42048-2_36, S. 503 – 521, 2023

Reichel, K., Sepke, T., Meywerk, M.: Replication of Accelerations of Single Obstacle Crossings in a Comfort-Simulator. In: Kulzer, A.C., Reuss, HC., Wagner, A. (eds) 23. Internationales Stuttgarter Symposium. ISSYM 2023. Proceedings. Springer Vieweg, Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-42048-2_12, S. 156-171, 2023

De Oliviere, L. F. A, Schories, L., Brostek, L., Meywerk, M.: Simulation-Based Evaluation of a Generic Autonomous Emergency Braking System Using a Cognitive Pedestrian Behavior Model, 27th International Technical Conference on the Enhanced Safety of Vehicles (ESV), Yokohama, Japan, 3.- 6. Apr. 2023, 12 S., 2023

De Oliviere, L. F. A., Bernhard, J., Schories, L., Meywerk, M., Sax, E.: Enhancing CARLA traffic simulation with pedestrian animation for testing perception functions in automated driving, 2023 IEEE 26th International Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC), Bilbao, Spain, 24-28 Sept. 2023, 6 S., 2023

Jahn, M., Meywerk, M.: On the sensitivity analysis of the DEM oedometer experiment, Computational Particle Mechanics (2024) 11:277–293
https://doi.org/10.1007/s40571-023-00622-w

HSU

Letzte Änderung: 19. März 2024