Dr. Jiayin Li-Gottwald (PhD, MA, MA)

 

Wissenschaftliche Mitarbeiterin                                                                          

Platzhalter
 
Raum:
2312
 
Telefon:
N.N.
 
 
E-Mail:
Besucheranschrift
Helmut-Schmidt-Universität
Gebäude H1
Holstenhofweg 85
22043 Hamburg
Postanschrift
Helmut-Schmidt-Universität
Postfach 70 08 22
22008 Hamburg
 

 

Leitung des Forschungsprojekts Crowdwork und Crowdworker vor, während und nach der beruflichen Ausbildung – Kompetenz-/Subjektivierungseffekte, individuelle Beruflichkeit und lernförderliche Plattformgestaltung. Laufzeit: Jan 21 bis Dez 24

 

vorläufig nach Vereinbarung per E-Mail

Habilitationsvorbereitung: Die Interkulturalität, Transnationalität und Digitalisierung in bikulturellen Familien in Deutschland.

Post-Doc und Projektmanagerin im Projekt “Crowdwork und Crowdworker vor, während und nach der beruflichen Ausbildung – Kompetenz-/Subjektivierungseffekte, individuelle Beruflichkeit und lernförderliche Plattformgestaltung” an der Professur Berufs- und Betriebspädagogik an der Fakultät für Geistes- und Sozialwissenschaften der Helmut Schmidt Universität

Post-Doc im DFG-Projekt „Wandel und Dynamik der familiären Generationenbeziehungen im Kontext von Flucht und Asyl (DyFam)“ im Fachgebiet Sozialisation mit dem Schwerpunkt Migration und Interkulturelle Bildung, Universität Kassel

Dozentin an der Universität Kassel

Associate Academic am Institute of Education, University College London, UK

Ph.D. am Institute of Education, University College London, UK

M.A. in Management, York Management School, University of York, UK

M.A. in Educational Studies, Department of Education, University of York, UK

B.A. in Management, University of Leeds, UK.

Li-Gottwald, J. (in review) Spatiality, Marginality, and Interculturality in an Intercultural-Ethnographic Study. The Language of Marginality and Subjectivity. (Peer Reviewed)

Li-Gottwald, J. (in review) The Chinese Cultural, Social, and Identity Dynamics in the Process of Family Upbringing among Four bi-cultural Families in Germany.  Journal of Chinese overseas. (Peer Reviewed)

Schrooten, M., Li-Gottwald, J. Moretti, F. Cost, R. (in review) Book Review: Handbook of transnational families around the world, by Javiera Cienfuegos, Rosa Brandhorst and Deborah Fahy Bryceson (Eds.), 2023 Cham, Springer,

Li-Gottwald, J. (in review) Book review: Identity and Belonging among Chinese Canadian Youth – Racialized habitus in school, family, and Media, by Dan Cui 2024, Routledge.

Li-Gottwald, J. (in review) Transcultural Identities and Chinese Culture Transmission: A digital exploration among second-generation children of mixed Chinese and German heritage in Germany. Journal Diskurs

Westphal, M., Korn, F., Li-Gottwald, J., Adam, S. (in review) Growing up transnationally – transnational family practices and upbringing in the context of flight and migration. Families, Relationships and Societies. (Peer Reviewed)

Li-Gottwald, J., Westphal, M., Aden, S., Korn, F. (2024) Family generational relations and transnationality in the context of refuge and asylum – a methodological reflection. In Bollig & Groß (eds) Doing and Making Family in, with and through Education and Social Work. Bielefeld: Transcript Verlag.

Li-Gottwald, J. (2024) The Meaning Making of Multicultural and Multilingual Space: Reflections on Non-linguistic Communication in Migrant research in 18th International Pragmatics Conference book.

Li-Gottwald, J. (2023) The Formation of Parental Social Space in a Community School in Berlin. Journal of Multilingual and Multicultural Development. (Peer Reviewed)

Li-Gottwald, J. (2023) Soziale nachhaltige Entwicklung – ein Fall einer Migrantenselbstorganisation in Deutschland in Alisch & Westphal (eds). Soziale Nachhaltigkeit in der Migration Gesellschaft. Berlin: Budrich Academic Press.

Li-Gottwald, J. (in preparation) The Interculturality and the Imagined Transnationality on Digital Working platform.

Li-Gottwald, J. (in preparation) Posthuman Approach in Crowdworking Research – for Future Studies.

Li-Gottwald, J. (in preparation) The Construction of the Cultural Self – a Case of Migrant Cultural Elite in Germany. Journal of Intercultural Studies.

Li, J. (2022) Chinese Migrant Parents and Complementary Schooling in Germany: A Sociolinguistic Ethnography. Berlin: Budrich Academic Press. (Monography)

Li, J. (2020) The Negotiation of Chinese Migrant Parents’ Social Relations and their Social Status. PhD thesis, UCL library open access

HSU

Letzte Änderung: 30. April 2024