Dr. Martina Maas

Foto Martina Maas

Contact:
Building H1, Raum 2134
Tel: +49 (0)40 – 65 41 3846
Fax: +49 (0)40 – 65 41 35 22
E-Mail: [email protected]

Consultation Hours: per agreement (via Mail)

Short Bio:

Martina Maas studied Social Sciences with a major in Sociology at the University Duisburg-Essen (2004-2011). After graduation, she became a researcher at the Department of Social Economy at the University Hamburg (2012-2016). Since 2016, Martina Maas is a researcher at the IPA – Institute for Employment Relations and Labour at the Helmut-Schmidt-University Hamburg. From 2019 also manager of the project “Enterprises and Working Environments in Germany (SOEP-LEE2)”.

Martina holds a Dr. phil. awarded by the University of Hamburg in 2017. The title of her thesis is „Career paths in the professional field Investor Relations – Exploration of a new occupational area with a mixed-method-design“ (primary supervisor: Prof. Dr. Jürgen Beyer, secondary supervisor: Prof. Dr. Wenzel Matiaske).


Research focus:

Social Inequality, Mixed Methods, Careers and Organisational Forms of Labour


Publications

Monografien:

Maas, Martina (2018): Karrierewege im Berufsfeld Investor Relations. Schriftenreihe: Empirische Personal- und Organisationsforschung. Band 59. Augsburg.

Aufsätze:

Matiaske, Wenzel; Schmidt, Torben Dall; Halbmeier, Christoph; Maas, Martina; Holtmann, Doris; Schröder, Carsten; Böhm, Tamara; Liebig, Stefan; Kritikos, Alexander (2023): SOEP-LEE2: Linking Surveys on Employees to Employer in Germany. In: Jahrbücher für Nationalökonomie und Statistik, im Erscheinen.

Maas, Martina (2023): Investor Relations als Beruf – Eine Untersuchung zur Professionalisierung der Kapitalmarktkommunikation von Unternehmen. In: OPAL Working Papers, Nr. 11, online verfügbar unter: https://www.hsu-hh.de/opal/.

Matiaske, Wenzel; Schmidt, Torben Dall; Halbmeier, Christoph.; Maas, Martina; Schröder, Carsten; Böhm, Tamara; Kritikos, Alexander; Liebig, Stephan (2022): The Socio-Economic Panel Linked Employer-Employee Survey Version 2 (SOEP-LEE2): Overview and Results from the First Wave, in: Schulz, D., Fay, A., Schulz, M. und Matiaske, W. (Hrsg.) (2022): Forschungsaktivitäten im Zentrum für Digitalisierungs- und Technologieforschung der Bundeswehr dtec.bw, Band 1. S. 378-382, Hamburg: dtec.bw.

Maas, Martina (2022): Die Bedeutung der Kapitalmarktkommunikation für börsennotierte Unternehmen. In: OPAL Working Papers, Nr. 9, online verfügbar unter: https://www.hsu-hh.de/opal/.

Maas, Martina (2021): Der Investor Relations Manager. In: Corporate Finance, Jg. 12, Nr. 5-6, S. 163-167.

Maas, Martina (2015): Ungleichheitsdeutungen im medialen Bildungskurs. Eine Analyse des PISA-Diskurses in Deutschland. In: Matthias Lemke, Gregor Wiedemann (Hg): Text Mining in der Politikwissenschaft. Wiesbaden, S. 227-256.

Sonstige Veröffentlichungen:

Hollstein, Betina; Maas, Martina; Bassen, Alexander (2015): Karrierepfade der Investor Relations. Frankfurt. Online verfügbar unter: https://www.dirk.org/dirk_webseite/static/uploads/20151110_DIRK_Studie_Karrierepfade_WEB.pdf.

Hollstein, Betina; Bassen, Alexander; Maas, Martina (2013): Sackgasse oder Sprungbrett? Karriere von IR-Managern. In: Börsen-Zeitung (Sonderbeilage: Investor Relations), 01.06.2013 (Nr. 102).

HSU

Letzte Änderung: 6. September 2023